
دیوان عدالت اداری، ایران خودرو را به کروز داد
دادگاه دادگستری اداری حكم نهایی را برای لغو شورای رقابت در مورد انحصار سفر در ایران صادر كرد.
در بند 2 ماده 5 قانون فوق الذکر ، دستیابی به سرمایه و سهام شرکت ها ، اگر در این رقابت آشفته شوند ، نشان دهنده استفاده از وضعیت غالب اقتصادی است ، به این معنی که مالکیت شرکت ها و مشارکت شرکت از دیدگاه قانونگذار ، استفاده از وضعیت اقتصادی در چارچوب اقتصاد است. شرکت پرواز دریایی این رقابت را مختل کرد و در تحقیقات جامع مورد بررسی قرار نگرفت و فقط در محدوده کاستی ها به شورای تجدید نظر در شورای رقابت منصوب شد. با این حال ، در تصمیم به اعتراض در مورد از سرگیری شورای رقابت ، شورای رقابت ، کاستی ها را مطابق با وظایف اعلام شده بررسی نکرد ، اما وی به موضوع قانون اساسی و سایر مقالات اشاره کرد ، که با ماده 6 قانون اساسی مغایرت دارد.
این امر اجرا شده است که طبق بند 2 ماده 5 قانون اجرای سیاست های عمومی ، اگر شرکت رقیب با خرید سهام یا سرمایه برای سایر شرکت ها مختل شود ، این به عنوان “سوء استفاده از وضعیت اقتصادی غالب” شناخته می شود. یعنی قانونگذار وقتی این امر منجر به کاهش یا از بین رفتن رقابت در بازار می شود ، مالکیت پیکان را مشکل می داند. در صورت انجام تحقیقات (یعنی خرید سهام خودروهای ایرانی توسط شرکت کروز ، هیئت تحقیقات در صورت اختلال در این رقابت ، بررسی کافی را انجام نداده است.
به همین دلیل ، شورای تجدید نظر شورای رقابت مجبور شد فقط نقص بررسی قبلی را برطرف کند. اما این هیئت به جای اینکه فقط کاستی ها را حذف کند ، از محدودیت های مقرر در بند 2 فراتر رفت و سایر مقالات قانونی را ذکر کرد. در حالی که این خلاف مفاد ماده 5 قانون عدالت اداری و مشاهده آن بود. چند روز پس از دولت ایران ، Khodro ، که به کروز ، مدیرعامل ایران منتقل شد ، Khodro Adele Bermohdi ، از اجرای برنامه های توسعه این شرکت برای افزایش قیمت محصولات خبر داد.